Współczesne pokolenie seniorów w niczym nie przypomina stereotypowych babć i dziadków!
Średnia wieku na świecie coraz bardziej się wydłuża, a człowiek odkrył sposoby na zachowanie sprawności i aktywności nawet mimo posunięcia w latach.
W związku z tym emerytura dla wielu z nas coraz częściej stanowi nie tyle czas zasłużonego odpoczynku, co możliwości realizacji planów i marzeń, na które wcześniej brakowało czasu.
Dziś senior nie tylko podróżuje, bierze udział w imprezach kulturalnych, ale także dba o siebie. I jeśli tylko finanse na to pozwalają – chętnie inwestuje w swoje ciało, rozumiejąc, że jego dobra kondycja pociąga za sobą również sprawność umysłową oraz… radość życia.
Do niedawna miejsca SPA zdominowane były przez ludzi młodych, którzy znaleźli chwilę by odpocząć zanim ruszą w dalszą pogoń związana z karierą. Coraz częściej miejsce młodych biznesmanów zajmują otwarci na nowości seniorzy. Salony modyfikują więc oferty, by otworzyć się na tych entuzjastycznych, lecz wymagających klientów.
Dlaczego wymagających? Dla seniorów liczą się efekty – prawdziwe i widoczne. Nie wystarczą obietnice, które tylko drażnią ułudą efektu. Korzystając z czasu, seniorzy we własnym zakresie poznają najpierw opisy zabiegów i produktów, dlatego nie dadzą sobie opowiadać bajek. Choć często decydują się na nowości w ofercie, to wpierw chcą poznać zasady ich działania.
Zaraz za skutecznością zabiegów czy preparatów ważna jest przyjemność. Po kilkudziesięciu latach zmagań zawodowych człowiek ma poczucie, że zasłużył, by to wreszcie on był obsługiwany i rozpieszczany. Można też wreszcie egoistycznie pomyśleć o sobie, a nie o rodzinie czy dzieciach, które wreszcie się usamodzielniły.
Chcemy teraz spędzić czas w wyciszającej atmosferze, wśród puchatych ręczników i w wygodnym szlafroku. O ile więc od sprzętu i personelu seniorzy oczekują nowoczesnych metod i profesjonalizmu, o tyle otoczenie powinno być urządzone w sposób klasyczny, z głównym nastawieniem na wygodę. Przepych wnętrza jest niewskazany, gdyż większość ludzi krępuje, a poczucie bezpieczeństwa jest przecież kluczowe dla prawdziwego odpoczynku w strefie spa.
Senior to wymagający, ale też bardzo pożądany klient. Dlaczego? Ponieważ zwykle przywiązuje się do miejsca. Mamy skłonność by wybierać sobie ulubione ekspedientki, fryzjerki, sklepy i ławeczki w parku – to samo więc dotyczy salonów Spa. Jeśli znajdziemy to, czego szukaliśmy, w jednym miejscu, nie będziemy go zmieniać nawet jeśli konkurencja będzie kusiła promocjami i rabatami. W czasach rabatów, gruponów i dodatków za free lojalny klient jest na wagę złota.